Wednesday, May 11, 2011

THE LAST POST

Here it is. I’m dead, and this is my last post to my blog. In advance, I asked that once my body finally shut down from the punishments of my cancer, then my family and friends publish this prepared message I wrote—the first part of the process of turning this from an active website to an archive.


加拿大41歲男子 ~ 米勒 , 因患結腸癌上周二逝世 . 他家人依他遺願 , 上載了他之前寫下的一篇"最后留言" , 告別讀者 .........

"The world, indeed the whole universe, is a beautiful, astonishing, wondrous place," he wrote. "There is always more to find out.

"I don't look back and regret anything, and I hope my family can find a way to do the same."


( 翻譯 ) 遺言寫著:「就這樣了。我已死,這是我在部落格最后的留言。到頭來沒有人能預知自己的人生會怎樣。我們可以計劃、可以做自己喜歡的事,但都不能保證行得通。我相信,我也希望,女兒可從我的病和死亡中悟出這個道理,也希望我了不起的妻子都能明白。」

他希望她們努力追尋所愛和激勵人心的事,即使不盡如意,也不要失望。生死領悟,讓超過300萬讀者點擊瀏覽,甚至讓網頁伺服器當機了。

*****************************************

一個人的遺言 ..... 也想不到這一上載 , 竟能吸引逾300萬人次瀏覽 , 為死者對人生的領悟感動不已 ...........


39 comments:

宋 老 said...

感人

DeejayJessie 狄杰洁茜 said...

阿弥陀佛。。。

julie ng said...

我的一个朋友,饱受癌症折磨,也曾经亲笔题诗,自写讣告。。。感人的。。。

大牛 叶 said...

RIP.

Chai Yuen Wong said...

那末~那末~

恐龙妹 nicole said...

看到标题吓了我一跳。。。 =.=lll

Alger Ling said...

RIP

fps chu said...

很风光...安息。

凌 鳥神 said...

妳以為是我啊 ??

YYbee . said...

也吓到我,鸟神从此不再高调,那这里更加水静河飞

超神 周周熊 said...

脸部真伟大。。。。。

死也想它。。。。。

凌 鳥神 said...

我喜歡在高調中尋找平實 !

凌 鳥神 said...

這個星期六晚上 ok !!

Ts Chai said...

艺术家都是在死后才成名!

凌 鳥神 said...

他不是 .........
但 ................ 真的能成名的藝術家又有幾個 ? 死後再出名的 .... 呵 .... 更少 !

Steven Khoo said...

Namo amitabha...

tan hui chin said...

he is brave.........

凌 鳥神 said...

will you get ready your "last post" ????

tan hui chin said...

i wrote something quite sometimes ago......but i forget why i wrote that.....something about last post......

凌 鳥神 said...

that`s mean not really your last post ;-P

tan hui chin said...

erm..........should be on flight, i forgot which journey.......something happened to the plane, so we are requested to write a YI SHU.........cant recall which trip.........is long long time ago

凌 鳥神 said...

=="

tan hui chin said...

hahahahahhhahaa.............is really happened to me..........just that i cant recall when......=.=""

凌 鳥神 said...

how many year ago ???

tan hui chin said...

i think is about the same year, China Airlines crashed badly at taiwan, and the time i taking China Airlines back from Taiwan, about 2002 / 2003.......the flight i took is ok, 1 week later, another plane crashed...........=.=""

凌 鳥神 said...

法喜充滿 !

tan hui chin said...

erm, i'm lucky..........

恐龙妹 nicole said...

通常在外面例表不是会从文章摘写开端几句吗?
没头没尾,还以为你怎么了。。。

=.=

凌 鳥神 said...

i hope 來看我最後一面的人 , 都能"笑一笑"給我看 !

恐龙妹 nicole said...

好!我会记得。
但希望这一笑会是很久以后的事。 ^^

凌 鳥神 said...

總還是要面對 ~

凌 鳥神 said...

http://linkianon.multiply.com/reviews/item/18

恐龙妹 nicole said...

这码事。。。没人希望早日面对吧?

凌 鳥神 said...

雖很不想 .............
但有機會讓我自己知道何時為 last of day 時 , 我會很感恩 !
最起碼 , 我能更好安排餘下的事 !

或許這樣說看來瀟灑 , 可說真 .... 到會知道那刻 , 我也不敢肯定自己會怎"面對"
如真的突然而去 , 我還好已擬了遺囑 ~ 希望不會讓尚在生的太麻煩 .

恐龙妹 nicole said...

我不想知道。。。
等待 / 倒数很难熬。。。

凌 鳥神 said...

所求所想難相同 ~ 唯希望身邊友好們都安康 ( 這個共同的意願相信必較容易找到共同點 ;-P )!

恐龙妹 nicole said...

共祝愿。。。

12345678 Gerald said...

看了这一段,感觉非常伟大。他的去世可以让大家更珍惜生命。所谓预防生于治疗,有空可以和你们聊一聊预防的方式。

12345678 Gerald said...

看了这一段,感觉米勒非常伟大。他的去世可以让大家更珍惜生命。所谓预防生于治疗,有空可以和你们聊一聊预防的方式。